Uyuni Salt flats - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van mayo en sjoeje - WaarBenJij.nu Uyuni Salt flats - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van mayo en sjoeje - WaarBenJij.nu

Uyuni Salt flats

Door: mayo

Blijf op de hoogte en volg mayo en sjoeje

22 April 2010 | Bolivia, La Paz

....En toen kwamen de zoutvlakten.
Dag na de trouwerij de bus gepakt naar Oruro en de trein naar Uyuni, waar Sjoerd weer ziek werd omdat we weer stegen van 2600 naar 3600. Dus weer aan de coca thee (helaas verboden mee te nemen naar Nederland, zou toch ook moeten werken tegen een kater). Maar echt helpen deed het niet omdat we gedurende onze drie daagse tour steeds stegen. Gisterochtend zijn we naar 5000 meter gegaan. Dus elke keer als hij weer iets opknapte stegen we weer, maar ondanks dat was het super mooi!!!

En we hadden enorme mazzel, er waren blokkades vanwege een staking van de mijnwerkers, dus alle tours werden gecanceled. Wij waren de laatste die nog zijn gegaan. En we hadden een held van een chauffeur, die ons via off road routes langs de blokkades heeft gekregen.

Eerste dag zijn we gaan rijden over het gigantische zoutmeer, waar we standaard grappige kiekjes hebben genomen. Door al het witte, zie je geen diepte meer, en daar kan je leuke dingen mee doen!!

Dagen daarna hebben we door de woestijn gecrossed, echt super mooi. Lagunes met flamingo´s, lama´s en picuno´s etc. Tweede nacht waren we voorbereid op -15 graden, maar dat is het niet geworden, gelukkig! Voor Sjoerd was het wel een helse nacht omdat we op bijna 4300 meter zaten en hij enorme hoofdpijn had.

Volgende ochtend werden we wel beloond door te kunnen badderen in een natural spring (35 graden), echt goddelijk! Zeker na twee dagen geen douche. Daarna hebben we, een kerel uit onze jeep afgezet bij de chileense grens en zijn we nog meer off road, dan de wegen al zijn terug naar Uyuni gereden. Waarbij we nog een auto uit de drek hebben geholpen, en de chauffeur het voor elkaar heeft gekregen ons op tijd voor onze nachtbus naar La Paz terug te krijgen.

We gaan dus als een razende en Sjoerd lijkt de 3600 meter in la Paz nu te kunnen handelen, dus dat is fijn. Morgen vliegen we naar Rurrenabaque voor de jungle en de pampas. We hebben er zin in!!!!

• 22 April 2010 - 12:27

Maaike S.:

Nice!! Hier op kantoor zag ik volgens mij net een merel op de vensterbank zitten. :-(

Geniet ervan!!