pampas en jungle - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van mayo en sjoeje - WaarBenJij.nu pampas en jungle - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van mayo en sjoeje - WaarBenJij.nu

Door: mayo

Blijf op de hoogte en volg mayo en sjoeje

30 April 2010 | Bolivia, Sucre

We hebben toch een toffe week achter de rug!!!! Zijn vanaf La Paz naar Rurenabaque gevlogen in een klein vliegtuigje, zo van de stad de jungle in!
Vanaf daar hebben we een 3 daagse tocht in de pampas gemaakt, die echt overvol zitten met kaaimannen (elke paar meter zat er wel één ons een beetje aan te staren), roze dolfijnen (waar je alleen het spuitgat van ziet) , capibara´s (soort reuze cavia´s), schildhadden en enorm veel verschillende soorten vogels. We zijn nu echte kenners!!!! Verder blijk ik een talent te hebben voor pirania´s vissen (is altijd handig!!!! niet?)

We hebben ook in het moeras naar Araconda´s gezocht, maar die hebben we niet kunnen vinden, maakten waarschijnlijk te veel geluid. Toegegeven ook wel een beetje expres met wat geluid, want wil je wel oog in oog staan met een araconda, ik was er nog niet zo zeker van, terwijl ik zwoegend tot mijn kuiten in het water stond en nog geen meter ver kon zien omdat het riet zo dicht begroeid was!!!

Na dit avontuur zijn we 3 dagen echt de dichte jungle (5 uur varen en 20 minuten lopen) ingegaan, we hadden de bruidssite, die bestond uit een alleen staand hutje van alles voorzien, echt hemels!!! Hier waren de dieren iets moeilijker te vinden, maar het was er zo mooi. ´s middags bijvoorbeeld even zwemmen in het meer, terwijl de apen in de bomen voorbij komen. En een afscheidsfeestje met eigen gebrouwen drank, al coca kauwend, en dansend. Sjoerd heeft er echt een nieuwe hobby bij, dansen, hahaha.

Zoals jullie horen vermaken wij ons prima, nu zijn we net aangekomen in cochabamba, waar morgen een festival is en zondag gaan we nog een dagje naar een eilandje op het meer Titicaca. En dan zit onze reis er weer op, we denken er nog maar even niet aan!!

x mayo en sjoeje

• 01 Mei 2010 - 17:17

Sander:

Klinkt helemaal top wat jullie nu weer gedaan hebben! Staat vanaf nu ook zeker bij mij op de planning. Maar staat er nu dat jullie weer in CBBA zijn??? Waarom dat dan? Dat is toch heel ver van Lake Titicaca af. Of bedoelen jullie Copacabana?

• 01 Mei 2010 - 17:17

Sander: